firma adı

Tel : 0 (252) 363 81 63

Yanlış Bilinen 10 Diyet Efsanesi

2015-04-02 12:38:37
Yanlış Bilinen 10 Diyet Efsanesi

Efsane 1: Şeker, şeker hastalığına yol açar...

Şeker hastalarının günlük şeker ve karbonhidrat tüketimine özen göstermesi gerektiği doğrudur. Fakat şeker tüketiminin şeker hastalığına yol açtığı yanlış bir bilgidir. Şeker hastalığının oluşmasındaki başlıca faktörler; aşırı kilo, aşırı kalori alımı ve hareketsiz bir yaşam tarzıdır. Doğru miktarda tüketilen şeker sağlıklı kişilerde şeker hastalığına yol açacak bir sebep değildir.

Efsane 2: Bütün yağlar kötüdür…

Vücudumuzun düzgün çalışması için yağlara gereksinimi vardır. Yağlar, hücrelerin yapılarında yer almalarının yanı sıra, sinir iletimi için de son derece önemlidirler. Yağların zararları, çeşidine ve tüketim miktarına göre değişir. Katı yağlar, sağlık açısından risk oluşturur. Aşırı yağ tüketimi kilo almaya, kalp hastalıklarına ve bazı kanser türlerinin oluşmasına neden olabilir.

Efsane 3: Kahverengi şeker, beyaz şekerden iyidir…

Beyaz şeker boş enerji kaynağı olmaktan öteye geçemezken, kahverengi şekerin az miktarda da olsa bazı mineralleri içerdiği doğrudur. Fakat beyaz şeker gibi kahverengi şekerin de aşırı tüketimi, kilo almaya yol açar.

Efsane 4: Kahverengi yumurta beyaz yumurtaya göre daha besleyicidir…

Yaygın olarak bilinenin aksine, yumurta kabuğunun rengi yumurtanın besleyici değerini göstermez. Beyaz ve kahverengi kabuklu yumurtaların besleyici değerleri eşittir.

Efsane 5: Kan kolesterolünü düşürmek için yumurta yememek gerekir…

Bir adet yumurtanın 225 miligram kolesterol içerdiği doğrudur. Fakat yumurta, kan kolesterol seviyesini olumlu etkileyen doymamış yağlardan da zengindir. Yapılan bilimsel çalışmalar yumurta tüketmenin kan kolesterol değerlerini olumsuz etkilemediğini ortaya koymuştur.

Efsane 6: Zayıflamak için karbonhidrat tüketmemek gerekir…

Düşük karbonhidrat diyetlerinin, kilo vermenin tek yolu olduğu düşünülür. Aslında kilo kaybında etkili olmalarının nedeni, düşük karbonhidrat diyetlerinin aynı zamanda düşük kalorili olmasıdır. Etkisi, düşük kalorili herhangi bir diyet ile aynıdır.

Efsane 7: Kuruyemişler kilo yapar…

Kuruyemişlerin bol kalori içerdiği doğrudur. Fakat ölçülü tüketildiğinde zarardan çok yarar sağlarlar. Hatta bademin zayıflamaya yardımcı bir besin olduğu bilimsel olarak kanıtlanmış durumdadır. Günde 1 avuç kuruyemiş tüketmek, posa alımını arttırmanın yanı sıra, E vitamini ve magnezyum alımına da yardımcı olacaktır.

Efsane 8: Gebe, iki kişilik yemek yemelidir…

Enerji ihtiyacının gebelik döneminde arttığı doğrudur. Fakat bu durum, gebenin sınırsızca yiyebileceği anlamına gelmez. Anne adayının gereğinden fazla enerji alarak, aşırı kilo alması bebeğin sağlığını olumsuz etkileyebilir.

Efsane 9: Öğün atlayarak zayıflanır…

Tam tersine, öğün atlayarak şişmanlanır. Kişi her öğün atladığında, metabolizması biraz daha yavaşlar ve vücudundaki yağ deposu yavaş yavaş artar. Ayrıca öğün atlamak bir sonraki öğünde aşırı besin tüketimine neden olabileceğinden, günlük enerji alımını arttırabilir.

Efsane 10: Keten tohumu her zaman için iyidir…

Keten tohumu, bitkisel omega-3 kaynağı olduğundan, yararlı bir tohum olarak kabul edilebilir. Fakat aşırı miktarda keten tohumu tüketimi, kişi az sıvı tüketiyorsa bağırsak tıkanmalarına yol açabilir. Keten tohumunu gün ışığında saklamak ise yararlı yağ içeriğini azaltarak herhangi bir tohum haline dönüşmesine neden olur.